۱۴:۱۴ - سه شنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۴

کارشناس تغذیه

چه کنیم تا به بیماری‌های مسافرتی مبتلا نشویم؟

بیماری های مسافرتی یکی از مهمترین مشکلاتی است که اغلب مسافران در طول سفر خود با آن روبرو می شوند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” رویا احمدی، کارشناس تغذیه بیان داشت: اغلب مسافران عادت دارند از غذاهای بین راهی استفاده کنند و به دنبال آن برخی از آنها به‎ویژه افراد ضعیف‌تر دچار اختلالاتی مثل اسهال و استفراغ می‌شوند.
وی تاکید بر عدم خرید و مصرف غذاهای بین راهی، گفت: بد نيست به جاي مصرف بيش از حد غذاهاي آماده سر راهي در مسافرت، از غذاهاي سالم و ساده‌اي كه مي‌توانيم خودمان تهيه كنيم، بهره‌مند شويم.
وی مصرف هر نوع ميوه و سبزيجات را در مسافرت ضروی دانست و خاطرنشان کرد: میوه و سبزیحات مي‌تواند به مقاوم‌سازي بدن كمك زيادي كرده و فرد را از ابتلا به بيماري‌هايي همچون سرماخوردگي، اسهال، استفراغ و … دور کند.
این کارشناس بهداشت با اشاره به اینکه تهوع‌ و استفراغ‌ در برخی از افراد به دلیل عوض شدن آب و هوا و به اصطلاح آب به آب شدن است، اظهار کرد: بهتر است همیشه در مسافرت از محصولات منطقه‌ای که به آن سفر کرده‌اید، مصرف کنید تا بدن خود را به آن شهری که رفته‌اید مطابقت دهد.
وی کاهش مصرف آب در مسافرت را از دیگر مشکلات سفر در افراد دانست و تاکید کرد: حتما به میزان کافی آب پاک بهداشتی مصرف کنید.
لیموترش تازه و پیاز از دیگر مواد غذایی مورد تاکید احمدی است که وی با ذکر آن، خاطرنشان کرد: لیموترش تازه و پیاز در پیشگیری از بیماری‌های مسافرتی بسیار موثر است.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.