شاهین پرس

فعالیت 350 سایت همسریابی غیرمجاز در کشور

کدخبر: 29177
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ در ساعت ۸:۰۹ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” محمود گلزاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: ادغام دو سازمان تربیت بدنی و جوانان شتابزده بود.

وی به وجود 24 میلیون جوان 15 تا 30 ساله در کشور اشاره کرد و گفت: ساماندهی وضعیت این تعداد جوان، مدیریت و کار زیادی را می‌طلبد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: شورای عالی ورزش و جوانان با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود و در استان‌ها نیز ستاد ساماندهی امور جوانان وظیفه رسیدگی به امورات این قشر را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در سال جاری در زمره استان‌هایی قرار داشت که جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان را در مرکز استان و نیز شهرستان‌ها به شکل شایسته‌ای برگزار کرد.

گلزار در ادامه موضوع ازدواج و طلاق را از اساسی‌ترین دغدغه‌های امروز جوانان دانست و گفت: 40 درصد از چالش‌های خانواده‌ها معیشتی و 60 درصد فرهنگی است.

وی با یادآوری افزایش سن ازدواج به فعالیت 350 سایت همسریابی که به شکل غیرقانونی فعالیت می‌کنند اشاره کرد و آن را تهدیدی برای جوانان دانست.

گلزاری استفاده از مشاوره قبل و بعد از ازدواج را با توجه به وجود جوانان تحصیلکرده فراوان در سطح جامعه ضروری دانست.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان همچنین تدبیر برای پس از طلاق و نیز بازگشت افراد متارکه کرده به زندگی سالم را یک موضوع مهم خواند و گفت: در حوزه جوانان باید فرابخشی و با استفاده از مشارکت دستگاه‌های مختلف بهترین تصمیمات را اتخاذ کرد.

منبع: فارس