شاهین پرس

بیابان‌زایی 8500 هکتار در استان اصفهان

کدخبر: 28580
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ساعت ۲:۳۸ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”  سرهنگ حسین انوری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته درختکاری با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز اظهار کرد: بیابان‌زایی از 8 هزار و 854 هکتار عرصه در سطح استان از اقدامات بسیج سازندگی استان در سال جاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از بیابان‌زایی‌های صورت گرفته در استان به شهرستان نائین اختصاص دارد، اضافه کرد: همچنین 50 درصد دیگر از بیابان‌زایی‌های صورت گرفته در استان به شهرستان‌های کاشان، برخوار، خور و آران و بیدگل اختصاص دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به کاشت یک‌هزار و 588 اصله درخت در راستای بیابان‌زایی از عرصه‌های طبیعی استان تصریح کرد: 90 درصد از نهال‌های کاشته شده در سطح استان از سوی اداره کل منابع طبعی و آبخیز‌داری مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای بیابان‌زایی از عرصه‌های طبیعی 49هزار و 200 نفر-روز کار در استان انجام شده است، ادامه داد: مجموعه بسیج سازندگی استان در راستای کاشت درخت و بیابان‌زایی از عرصه‌‌های طبیعی استان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

*‌ غرس 10هزار نهال در استان اصفهان همزمان با هفته درختکاری

سردار مجتبی فدا، جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در ادامه این جلسه از کاشت و غرس 10 هزار اصله درخت مثمر و غیر‌مثمر همزمان با هفته درختکاری در استان خبر داد و تاکید کرد:  85 درصد از این درختان مثمر و 15 درصد دیگر نیز از درختان غیر‌مثمر است.

وی به کاشت 400 نهال درخت توسط کارکنان و سربازان مجتمع دانشگاهی امیر‌المؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: در راستای آبیاری این درختان از روش آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(عج) با تاکید بر اینکه درختکاری در مراکز نظامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش روحیه کارکنان،رعایت استتار و اختفاء در مراکز نظامی، جلوگیری از افسردگی سربازان و موارد دیگر از نتایج ناشی از کاشت درخت در مراکز نظامی تلقی می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس