۰۹:۱۶ - دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳

چهارشنبه آخر سال؛ شبی پرحادثه

چهارشنبه آخر سال که متأسفانه با رفتار اشتباه و نادرست برخی افراد تبدیل به شبی پر از خطر و حادثه شده است، بدون شک نیازمند هوشیاری خانواده‌ها و جوانان است تا حوادث تلخ سال‌های گذشته تکرار نشود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”  امسال شب چهارشنبه آخر سال مصادف با ایام دهه فاطمیه شده که بدون شک این دهه برای مسلمانان سراسر جهان، روزهای غم‌آلودی است که بایستی حرمت آن‌ها حفظ شود.

چهارشنبه آخر سال که متأسفانه با رفتار اشتباه و نادرست برخی افراد تبدیل به شبی پر از خطر و حادثه شده است، بدون شک نیازمند هوشیاری خانواده‌ها و جوانان است تا حوادث تلخ سال‌های گذشته تکرار نشود.

کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان که در تمامی سال‌ها، عمق فاجعه در چنین شبی را در خانه‌های سوخته، کودکان، زنان باردار ترسیده و میان‌سالان دچار آسیب شده و … مشاهده کرده‌اند، امسال نیز همچون هر سال توصیه می‌کنند که شهروندان از انجام برنامه‌های خطرناک در چنین شبی خودداری کنند.

متأسفانه چهارشنبه آخر سال با سودجویی برخی افراد، موجب افزایش استفاده از مواد محترقه و در نتیجه خسارت‌های جانی و مالی بسیاری برای افراد بی‌گناه شده است که موجب آزردگی خاطر و داغدار شدن خانواده‌ها می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان معتقد است در درجه اول خانواده‌ها هستند که می‌توانند با نظارت بیشتر بر فرزندان خود، آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی در این شب دور کرده و به‌قول‌ معروف به‌گونه‌ای عمل نکنند که بخواهد نوش دارویی پس از مرگ سهراب باشد.

بهزاد بزرگ‌زاد می‌گوید: واحد آموزش سازمان آتش‌نشانی در طول سال با آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و مدارس تلاش می‌کند تا با ایجاد یک موج فرهنگ ایمنی، سطح آگاهی افراد را افزایش دهد.

وی افزود: والدین در خانواده‌ها، معلمان در مدارس و رسانه‌های جمعی وظیفه‌ دارند خطرات استفاده از مواد محترقه را برای افراد توضیح داده تا فرهنگ‌سازی در این زمینه نهادینه شود.

وی تأکید کرد: به والدین توصیه می‌کنم از آنجایی‌که کودکان و نوجوانان به زشتی عمل خود واقف هستند و معمولاً پس از خریداری مواد محترقه آن‌ها را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین، بالکن، کیف و وسایل شخصی و … مخفی می‌کنند که این امر از عوامل بروز حریق و حادثه است، لذا توصیه می‌کنیم این‌گونه محل‌ها را بررسی و در صورت امکان درب آن‌ها را قفل نمایند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: کودکان و نوجوانان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش‌زا به فروشگاه‌های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند، لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می‌شود که اکیداً از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان خودداری کنند و از سوی دیگر از شهروندان درخواست می‌کنیم به‌محض مشاهده خریدوفروش مواد محترقه به هر شکل سریعاً مأمورین انتظامی را در جریان امر قرار دهند.

وی با بیان اینکه حادثه برای هرکسی اتفاق می‌افتد، گفت: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آن‌ها آموزش داد که آن‌ها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش‌بازی آسیب‌پذیر هستند.

بزرگ‌زاد اظهار کرد: مردم مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشند و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.