۱۴:۲۶ - دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

هیئت‌های مذهبی بانوان نقش مهمی در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هیئت‌های مذهبی بانوان نقش مهمی در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی دارند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حجت‌الاسلام سید محمود فقیهی در جمع مدیران هیئات مذهبی بانوان اصفهان با بیان اینکه مردم خودشان زمینه ارائه فعالیت‌های فرهنگی را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و مداحان از بهترین بسترهای ارائه فکر هستند که در انقلاب اسلامی هم نقش به‌سزایی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه این بستر مورد طمع دشمنان قرار گرفته است، افزود: دشمن به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد به اسلام، شیعه و انقلاب ضربه بزند باید از این طریق وارد شود و لذا در صدد برآمده که این بستر را به نفع خودش تغییر دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: اینجاست که باید فعالان فرهنگی و مدیران هیئت‌های مذهبی با هوشیاری مراقب برخی اقدامات دشمنان باشند.

وی به تأثیر مجالس بانوان اشاره کرد و گفت: هر چند که نمود مجالس بانوان مانند جلسات آقایان نیست اما شاید تاثیر بیشتری نسبت به آنها داشته باشند.

فقیهی به برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای ساماندهی بانوان مداح اشاره کرد و ادامه داد: به منظور ساماندهی مداحان مجالس بانوان، فراخوان و ساماندهی مداحان خواهر آغاز شده و نزدیک به 3 هزار نفر مراحل اولیه ساماندهی را گذرانده‌اند.

وی افزود: بانوان مداحی که تا پایان سال 93 به ثبت‌نام و پذیرش در این اداره کل اقدام کنند، شرایط آسانی نسبت به افرادی دارند که در سال آینده مراجعه خواهند کرد و از نظر سن و تحصیلات و دیگر شرایط و مقررات خاصی در نظر خواهیم گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: اقدامات لازم در حال پیگیری است تا پس از ثبت‌نام و تشکیل پرونده برای مداحان خواهر و برگزاری دوره‌های آموزشی، کد مداحی ویژه بانوان مداح صادر شود.

وی با بیان اینکه زنان تعیین‌کننده در سبک زندگی خانواده هستند، افزود: هیئت‌های مذهبی بانوان ظرفیت عظیمی است که نقش به‌سزایی در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و تغییر در افکار بانوان دارد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.