شاهین پرس

نحوه الگو پذیری کودکان و نوجوانان نگران کننده است /برنامه های بی محتوا تیشه به ریشه آینده کودکان می زند

کدخبر: 27932
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ در ساعت ۱۰:۴۵ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تراشیون در گفت و گویی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه کنونی نسبت به الگو دهی به کودکان و نوجوانان بسیار سهل انگاری میشود افزود: فرهنگ ایرانی – اسلامی از جمله غنی ترین فرهنگ ها و دارای الگوهای بیشماری برای ارایه به نسل جدید میباشد و این در حالی است که از این الگو ها به نحو احسن استفاده نمیشود.

این مشاور کودک و نوجوان در این زمینه با انتقاد از بی محتوا بودن برخی برنامه های صدا و سیما افزود: لازم است دست اندر کاران با توجه به اینکه مخاطب آنان نسل آینده این کشور میباشند نسبت به تهیه کارتن ها و سریال ها باحساسیت بیشتری اقدام نمایند .

تراشیون معرفی کردن سگ به عنوان نماد مهربانی و خرس به عنوان نماد شجاعت را به کودکان آسیب زا دانست و اضافه کرد:آیا در انسانها نمی توانییم نمو نه هایی از مهربانی ،شجاعت ،دوستی و…را پیدا کنیم که اینگونه نسبت به تهییه خوراک فکری نسل کودک و نوجوان اقدام مینماییم .

وی با تذکر به والدین پیرامون مراقبت آنان از کودکان در میزان ساعات تماشای تلویزیون و همچنین محتوای برنامه های مورد استفاده فرزندانشان افزود:لازم است کودکان ما بر اساس سنشان و با انتخاب والدین از برنامه های تلویزیون استفاده نمایند چرا که علاوه بر اینکه زیاد دیدن تلویزیون یک آسیب جدی است استفاده بدون انتخاب و بدون هدف از برنامه ها نیز آسیب تربیتی محسوب میگردد.

وی از پدران و مادران خواست مراقب باشند که با خرید انواع بازی و سرگرمی ها و تهیه کارتن های موجود در بازار بدون مطالعه و برسی های لازم برای کودکان خود زمینه بد آموزی های بعدی را فراهم ننمایند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون در این زمینه با بیان اینکه حتی نگرانی هایی برای جامعه غرب نیز وجود دارد و افزود:بالا رفتن دانش استفاده ازتلویزیون برای پدران و مادران حتی برای خود آنان نیز بسیار مهم میباشدو هشدار الفت گرفتن انسان ها با حیوانات و جدا شدن انساها از یکدیگر هشداری جدی برای نسل آینده میباشد.