۱۶:۲۴ - جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

عصرانه چه بخوریم؟

یک متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی که باید در عصرانه مصرف شود‏، در سنین و همچنین برای وزن​های مختلف، متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری” شاهین نا” دکتر فریده شیشه​بر اظهار کرد: مواد مصرفی در وعده عصرانه برای افراد چاق، لاغر و نرمال متفاوت است. در افرادی که دارای وزن نرمال هستند، مصرف میوه​ها توصیه می‌شود. افراد چاق باید در عصرانه تنها میوه بخورند و برای افراد لاغر علاوه بر میوه مصرف مواد غذایی پرانرژی، مغزدانه​ها، نان و پنیر، ارده و خرما،​ شیر و کیک نیز توصیه می​شود.

وی ادامه داد: افراد بیمار باید زیر نظر مشاور تغذیه و بر اساس دارویی که مصرف می​کنند، مواد مصرفی عصرانه خود را انتخاب کنند.

شیشه ​بر با اشاره به اینکه گاهی بعضی افراد احساس می​کنند که نیاز دارند در وعده عصرانه، غذای کاملی بخورند، گفت: ممکن است افراد به خاطر مشغله زندگی و شرایط کار نتوانند وعده​های غذایی خود را به خوبی مصرف کنند. به همین دلیل در عصرانه غذای خود را میل می​کنند. اگر افراد در عصرانه غذای کامل بخورند و این روند به طور مکرر تکرار شود ممکن است عارضه چاقی را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: ساعت خوردن عصرانه بستگی به زمان خوردن ناهار و شام دارد. یعنی زمانی را بین این دو وعده در نظر می​گیریم و نصف آن زمان، هنگام خوردن عصرانه است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: خوردن عصرانه در روزهای گرم و سرد سال هم متفاوت است. در روزهای گرم افراد به طور طبیعی به مواد غذایی سرد گرایش پیدا می​کنند و از آب میوه​های خنک استفاده می​کنند ولی میوه را نیز حتما باید در عصرانه خود بگنجانند.

شیشه​بر درباره اینکه در روزهای سرد، بهتر است در وعده عصرانه شیر مصرف شود، گفت: در روزهای سرد هم افراد به طور طبیعی به خوردن مواد غذایی​های گرم گرایش پیدا می​کنند. پس سعی شود شیر را گرم مصرف کنند. همچنین مصرف میوه​ها در عصرانه فراموش نشود.

منبع:مشرق نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.