۱۶:۰۹ - جمعه ۰۸ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه شاهین شهر:

اقتصاد مقاومتي بهترين روش مبارزه با ترفندهاي دشمنان است

حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر گفت: اقتصاد مقاومتي يعني ايجاد بهترين روش ها براي مبارزه با ترفندهاي دشمن، يعني مبارزه با كاهش قيمت نفت و اینکه به ملت اجازه مي دهد حتي در شرايط دشوار هم رشد داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ امام جمعه شاهین شهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برخی از صفات برجسته آن حضرت را برشمرد و افزود: “راضی به قضای الهی بودن” از بارزترین صفات حضرت زهرا (س) است.

حجت الاسلام مرتضی ملکیان با قرائت حدیثی از امام عصر (عج) که فرموده اند: مادرم زهرا (س) الگو و اسوه ی نیکویی برای من است گفت: حضرت زهرا (س) الگویی برجسته برای تمام انسانها هستند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر ادامه داد: تزکیه و تربیت باید قبل از علم آموزی صورت گیرد و الا ابلیس هم دارای علم فراوان بود اما به دلیل تزکیه نکردن دچار چنین خطای بزرگی شد.

وی با اشاره به فرمان حضرت امام (ره) برای تشکیل کمیته امداد برای یاری رساندن به نیازمندان جامعه گفت: اگرچه در سال ۵۷ امام (ره) دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کرد اما امروز سازمان بهزیستی و موسسات خیریه نیز در کنار کمیته امداد در حال فعالیت و خدمت رسانی به نیازمندان هستند، همگی موظف هستیم در روزهای پایانی سال در جشن نیکوکاری شرکت کرده و سهم خود در یاری به مستضعفان ادا نماییم.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، توجه به بودجه و مالیات، استفاده حداکثری از محصولات داخلی، مدیریت داخلی، اجتناب از اسراف را از الزامات اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در اقتصاد کشور دو اشکال وجود دارد یکی وابستگی نفتی و دیگری دولتی که باید هردو رفع شود تا به اقتصاد پایدار برسیم.

حجت الاسلام ملکیان افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد بهترین روش ها برای مبارزه با ترفندهای دشمن، یعنی مبارزه با کاهش قیمت نفت، یعنی هر فرد مدیریت مصرف داشته باشد و در نهایت به ملت اجازه می دهد حتی در شرایط دشوار هم رشد خود را داشته باشند.

وی ایجاد فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف و اسراف نکردن، حمایت از تولیدات داخلی، استفاده حداکثری از ظرفیت ها داخلی، تقویت روح خود اتکایی، خصوصی سازی و تشکیل تعاونی ها را از ضروریات اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ توسط نیروی دریایی سپاه در پهنه آبراهه های جنوب کشور گفت: رزمایش پیامبر اعظم برای نشان دادن قدرت دفاعی نیروهای مسلح کشور به دشمن است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم دستور داده تمام امکانات و قدرت خود را نشان دهید تا باعث ترس و هراس در دل دشمن شوید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.