۱۶:۱۰ - پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

مشاور اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان:

ایثارگری باید به فرهنگ غالب جامعه اسلامی تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” محمدرضا بیدکی پیش از ظهر امروز در آیین پنجمین همایش مسئولان ایثارگران ثبت و احوال سراسر کشور اظهار کرد: مردم عزیز کشور در سال جاری با حرکت عظیم که نشأت گرفته از ایمان، اراده و همت مردم راهپیمایی پر شورتر از سال گذشته صورت گرفت که مشت محکمی بر دهن […]

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” محمدرضا بیدکی پیش از ظهر امروز در آیین پنجمین همایش مسئولان ایثارگران ثبت و احوال سراسر کشور اظهار کرد: مردم عزیز کشور در سال جاری با حرکت عظیم که نشأت گرفته از ایمان، اراده و همت مردم راهپیمایی پر شورتر از سال گذشته صورت گرفت که مشت محکمی بر دهن جنایت‌کاران دنیا بود.

وی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا افزود: نهضت ما یک نهضت عاشورایی است و همان‌گونه با گذشت سال‌ها مراسم عاشورا پرشورتر و عظیم‌تر اجرا می‌شود لازم است جشن پیروزی انقلاب هم این روند را ادامه دهد.

مشاور اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: حدود 10 درصد از شهدای جنگ تحمیلی به استان اصفهان تعلق دارد و باید این را در نظر داشته باشیم که شهدا همیشه زنده هستند و به برکت همین شهدا است که شور و اشتیاق میان ایثارگران و آزادگان پا برجاست.

وی با بیان اینکه ایثارگران لازم است برای تداوم انقلاب به محور ولایت کمک کنند و با آن همکاری داشته باشند، ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) تنها نهضت انقلاب مردمی و خودجوش را رهبری کرد و دشمنان غربی و آمریکا از آن جهت که نتوانستد به مقابله با انقلاب برآیند جنگ تحمیلی را ایجاد کردند اما مردم کشور ما موفق شدند کشور عراق را با تمام امکانات و صلاح‌های جنگی خود که از طرف دشمنان ایران بر ایشان تامین می‌شد شکست دهند و به پیروزی برسند.

بیدکی با اشاره به پیروزی کشور در جنگ تحمیلی تاکید کرد: مردم ایران تنها با صلاح ایمان در جنگ تحمیلی به پیروزی دست یافتند.

وی گفت: سازمان ثبت احوال به‌عنوان دستگاه زیرساختی پای به میدان گذاشت و وظیفه خود را اجرا کرد که بیش از 50 درصد کارکنان ثبت احوال آزاده و ایثارگران هستند.

مشاور اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از خانواده ایثارگران در دست است، ادامه داد: 2 هزار و 177 نفر خانواده ایثارگران را تشکیل می‌دهند که یک‌هزار و 175 نفر از برادران و 402 نفر خواهران، پنج نفر پدر شهید، یک‌هزار و 156 نفر برادران و خواهران شهدا و 490 نفر رزمنده، 576 نفر جانباز که از مجموع این افراد یک‌هزار و 56 نفر با مدرک تحصیلی دیپلم و غیردیپلم، 75 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی، 72 نفر با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

وی بیان کرد: انتظار ما از جامعه ایثارگری این است که افرادی که در جایگاه پیشوایی و رهبری ایثارگران قرار دارند بنا به فرموده رهبر انقلاب به گونه‌ای عمل کنند که در شأن یک رهبر و پیشوا باشد.

بیدکی با اشاره به الگوپذیری جامعه ایرانی ادامه داد: باید تلاش کنیم فرهنگ غالب جامعه اسلامی ایثارگری باشد.

وی تاکید کرد: جانبازی یک درجه نیست یک ارزش است و افرادی که هشت سال جنگ تحمیلی را به پیروزی رساندند در این زمان می‌توانند توانایی خود را به مردم جهان ثابت کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.