۱۶:۳۵ - پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن:

زمینه همکاری پایدار ایران و ژاپن در بخش محیط زیست فراهم است

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن گفت: ایران و ژاپن در زمینه محیط زیست از اطلاعات و تجربه های خوبی برخوردارند و می توانند در اجرای طرح ها و پروژه های زیست محیطی همکاری مشترک و پایدار داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا”« سوچیرو سکی »  پس از بازدید از حوضه آبریز زاینده رود، با اشاره به موقعیت متفاوت ژاپن و ایران از لحاظ زیست محیطی اضافه کرد: ایران و ژاپن برای اجرای برنامه های زیست محیطی از سال گذشته همکاری خود را آغاز کردند.

وی افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات می تواند به اجرای پروژه های زیست محیطی در دو کشور کمک کند.

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن در امور جهانی با اشاره به بازدیدش از حوضه آبخیز زاینده رود و تالاب گاوخونی اصفهان گفت: این بازدیدها در راستای تفاهمنامه سال گذشته وزارت محیط زیست ژاپن با سازمان محیط زیست ایران و برای گسترش همکاریهای مشترک انجام شد.

وی بررسی موضوعات زیست محیطی و همکاری و تعامل دو کشور در زمینه های محیط زیست را از اهداف سفرش به ایران اعلام کرد.

سوچیرو سکی ابراز امیدواری کرد که این تعاملات در راستای همکاریهای مشترک ایران و ژاپن در اجرای پروژه های زیست محیطی ادامه یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز گفت: این بازدید در اجرای تفاهمنامه همکاری بین وزارت محیط زیست ژاپن و سازمان محیط زیست ایران انجام شد.

« حمید ظهرابی » افزود: در این سفر مسئله و مشکلات حوضه آبخیز زاینده رود تا تالاب بین المللی گاوخونی به عنوان یکی از محورهای همکاریهای مشترک معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر از سراب تا پایاب رودخانه زاینده رود و مصارف مختلف این حوضه آبریز بررسی شد، ابراز امیدواری کرد: با اجرای تفاهمنامه همکاری ایران و ژاپن در مسائل زیست محیطی، اصفهان برای احیای زاینده رود از کمک های فنی و بین المللی برخوردار شود.

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن به همراه سه نفر از کارشناسان محیط زیست و یک نفر از وزارت خارجه این کشور روز گذشته به منظور بررسی همکاریهای زیست محیطی و بازدید از آثار تاریخی اصفهان وارد این شهر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، این هیات افزون بر دیدار از آثار باستانی و تاریخی اصفهان از حوضه آبخیز زاینده رود در شهرستان لنجان، تصفیه خانه بابا شیخعلی، سد چم آسمان، سد روشتین، تالاب بین المللی گاوخونی و سایر بخش های حوزه رودخانه زاینده رود بازدید کردند.

زاینده رود بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوههای زاگرس مرکزی از جمله زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 360 کیلومتر پیش می رود و در نهایت به تالاب گاوخونی می ریزد.

انتهای پیام

 منبع:ایرنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.