۱۶:۳۵ - پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

معاون ‌میراث فرهنگی اصفهان خبر داد

موافقت میراث فرهنگی اصفهان با ایجاد و تکمیل ۵۲ پروژه گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اصفهان گفت: با صدور ۵۲ مورد موافقت اصولی برای ایجاد، اصلاح و یا تکمیل تاسیسات گردشگری نواحی و شهرستان‌های مختلف استان اصفهان در سال جاری موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حمید امینی اظهار داشت:  در آخرین نشست کمیته فنی استان اصفهان، پس از بررسی تعداد 65 تقاضا برای ایجاد، اصلاح یا تکمیل تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل سنتی، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی ، مجتمع اقامتی – پذیرایی و کمپینگ، مجموعا 52 درخواست موردموافقت اعضای کمیته فنی قرار گرفته و مصوب شد.

وی بیان کرد: این تقاضاها ازسوی سرمایه‌گذاران شهرستان‌های اصفهان، نایین، نطنز، کاشان، خوروبیابانک و لنجان پیشنهاد شده است .

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان سیاست این اداره‌کل را توزیع امکانات، تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری در سراسر استان دانست و خاطرنشان کرد: جای جای استان پهناور اصفهان غنی از منابع گردشگری طبیعی، فرهنگی(تاریخی) وانسان ساخت است که شایستگی توجه فراوان به دلیل مستعد بودن پذیرش گردشگران را در مناطق برخوردار و کمتر توسعه یافته دارد.

وی تلاش در حمایت از سرمایه‌گذاران همه مناطق و شهرستان‌های استان اصفهان و هدایت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تاسیسات گردشگری در همه شهرستان‌های استان، به ویژه مناطق کمتر برخوردار و مغفول را مورد تاکید قرار داد و افزود: با این اقدام  می‌توان به توسعه متوازن، عدالت و اشتغال پایدار در استان نیز دست یافت.

کمیته فنی صدورموافقت اصولی، یگانه مرجع بررسی تقاضاها و درخواست‌های سرمایه‌گذاران برای ایجاد، اصلاح و تکمیل همه تاسیسات گردشگری(به جزمناطق نمونه ) اعم از اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و ستنی)، سفره خانه ستنی، دهکده گردشگری، کمپینگ، مجتمع تفریحی – توریستی ،مجتمع پذیرایی بین راهی (پس از صدورموافقت اصولی توسط اداره پایانه‌ها)، اردوگاه گردشگری و موارد دیگر است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.