شاهین پرس

هنرمندان مذهبی ‌در عرصه تولیدات رسانه‌ای ورود جدی داشته باشند

کدخبر: 26401
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ در ساعت ۸:۰۰ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حجت‌الاسلام علی سرلک در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی با نام ” بهشت در قاب تصویر” اظهار داشت: حکایت همیشگی زندگی انسان‌ها 2 جریان را بازگو می‌کند که یک جریان ابتدا و انتها دارد و سرگردان نیست که قرآن مجید از آن به راه نور یاد می‌کند. سرپرست این راه نور، خداوند است دیگری مقابل راه نور قرار دارد و آن راه ظلمات است.

وی با بیان اینکه تمام سیاه مشق‌ها را با یک تحلیل جهان‌شناسی می‌توان ریشه‌یابی کرد، خاطر نشان کرد: در این جشنواره، جشنی برای نگاه به هنر برپا کردیم زیرا هنرمند باید همیشه سواد و تکنیک را در کنار هم فراموش نکند و ما نباید کتاب را که رسانه مادر و ریشه رسانه است، فراموش کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه هنر تصریح کرد: شما را به صبورایی و شکیبایی به آموختن توصیه می‌کنم، بنابراین یک هنرمند، نخست باید به شهود و دریافت برسد سپس با تسلط به آن، آنها را به اشتراک بگذارد و در حقیقت هنر بدیل عرفان و شهود است.

وی افزود: نگاه شهید آوینی، یک نگاه متعالی است و مستنداتی تولید می‌کند که هالیوود، سینمای آوینی را توضیح می‌دهد چون محتوای نگاه آوینی بسیار غنی بود.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه مسیری که شما در آن قدم گذاشته‌اید، قدم ممتاز است، خاطرنشان کرد: این مسیر و نزدیک شدن به هنر برای نزدیک شدن به میراث فرهنگی اصیل ما و بیان رسای حقایق است و باید به سمت هنرهایی که مخاطبان عمومی دارند، برویم.

وی تصریح کرد: بر روی صفحه ساعت عقربه‌هایی وجود دارد اما پشت این صفحه، چرخ دنده‌هایی است که این چرخ دنده‌ها، در نگاه تولیدی و تربیتی، بسیار مهم‌تر از عقربه‌ها هستند و در حقیقت تولیدکنندگان آثار هنری از خود اثر اهمیت بیشتری دارند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم