۱۴:۵۵ - سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۳

فقط می توانیم آدامس و قره قروت به ترکیه صادر کنیم

نماینده مرم شاهین شهر در مجلس گفت: با مصوبه جدید دولت فقط می توانیم آدامس، آب پنیر، قره قروت و تخم سبزیجات به ترکیه صادر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در تذکر شفاهی گفت: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای از دولت جمهوری اسلامی ایران درباره تخفیفات با کشور ترکیه گرفته است که این مصوبه با اصل 110 قانون اساسی کشورمان که به موجب آن سیاست های کلی نظام از سوی رهبری ابلاغ می شود مغایرت دارد.

وی گفت: بر اساس قانون هرگونه مصوبه ای در دولت باید به تصویب مجلس برسد و نباید مصوبات دولت با سیاست های کلی نظام مغایرت داشته باشد.

این نماینده  مجلس گفت: بر اساس این مصوبه، دولت می تواند تخم سبزیجات، آدامس، آب پنیر و قره قروت صادر کرده و از طرفی لوازم آرایشی، لوازم منزل، ظروف پلاستیکی، در و پنجره و اجاق گاز از ترکیه وارد کند که این با سیاست اقتصادی کشور مغایر است.

به گزارش مهر محمد حسن ابوترابی فرد در واکنش به این تذکر گفت: ما از دولت انتظار داریم که این مسئله را مورد توجه قرار دهد و توافقی را که انجام شده مورد بازنگری قرار دهد تا اگر آثار منفی نسبت به اقتصاد و کشور بخصوص تولید دارد آن را مورد تجدیدنظر قرا ر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.