۱۸:۱۵ - جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

امام جمعه شهر گز:

نامه رهبر انقلاب هدفی روشن گرانه و آگاهانه برای جوانان اروپا و آمریکا دارد

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: در شرایط خاصی که غرب به دنبال اسلام هراسی و تبلیغ بر ضداسلام است پیام رهبر انقلاب به جوانان کشورهای اروپایی حاکی ار سیاستی کاملا هوشمندانه است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گز ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، در بخشی از خطبه دوم ضمن تبریک فرارسیدن دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی انقلاب را برشمرد.

امام جمعه شهر گز وجود رهبری فقیه، اسلام شناس و آگاه به مسائل روز دنیا را یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 دانست و گفت: با توجه به اتصال امام خمینی(ره) به خداوند و اهل بیت(ع) و همچنین اخلاص، دلسوزی، صداقت تقوا، تعهد و محبوب القلوب بودن، مردم با فرمان او به صحنه آمدند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی داشتن روح وحدت و اتفاق نظر در انقلاب را دومین عامل پیروزی انقلاب عنوان کرد و افزود: با وجود روح وحدت، همه مردم یکصدا حول محور فقاهت و مرجعیت جمع شدند و این وحدت و اتحاد و دوستی را انقلاب ایجاد کرد و مشارکت عمومی و فرهنگ بسیجی و سازندگی به وجود آورد و انقلاب به پیروزی رسید.

ایجاد حاکمیت اسلام با گسترش اندیشه اسلامی و بدست آوردن استقلال فرهنگی و تکامل اخلاقی هدف انقلاب اسلامی سومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود که حجت الاسلام هاشمی به آن اشاره کرد.

امام جمعه شهر گز در ادامه با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی این نامه را دارای ویژگی هایی دانست و اضافه کرد: در شرایط خاصی که غرب به دنبال اسلام هراسی و تبلیغ بر ضداسلام است پیام رهبر انقلاب به جوانان کشورهای اروپایی دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: پیام رهبر انقلاب مخاطبان خاصی همچون جوانان دارد که با تحقیق و پژوهش می توانند به حقانیت اسلام پی ببرند.

حجت الاسلام هاشمی سومین ویژگی این نامه را داشتن اهدافی کاملا روشن گرانه و آگاهانه دانست که می تواند جوانان را با حقایق و واقعیت اسلام آگاه و آشنا کند.

امام جمعه شهر گز ادامه داد این نامه حاکی ار سیاست کاملا هوشمندانه است که مقام معظم رهبری برای اثر گذاری فرهنگ دینی این پیام را در قالب این سئوالات صادر کرده اند.

چرا وجدان غرب بیدار نمی شود/ چرا قدرتمندان از اسلام احساس خطر می کنند و چهره ای زشت از اسلام نمایش می دهند/ وچرا ساختار قدرت در حال سیاه نمایی بر علیه اسلام است. لذا می طلبد جوانان با تحقیق به حقانیت اسلام پی ببرند.

خطیب نماز جمعه شهر گز رواج سنت های غلط و اشتباه هشت گانه از قبیل مهریه و جهیزیه های سنگین، تجمل گرایی و چشم و هم چشمی، اسراف و ریخت و پاش های اضافه، خرید از مراکزی معروف به گرانی، هتل و سالن های پذیرایی گران قیمت، خرید لباس عروس گران قیمت برای استفاده فقط یک شب عروسی و به رخ کشیدن ثروت های عمومی را از عوامل بالارفتن سن ازدواج و تاخیر در ازدواج جوانان مطرح کرد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که گرایش به سمت مادیات وجود داشته باشد ابعاد عاطفی و روحی ازدواج به معامله مادی تبدیل خواهد شد. لذا اگر این عادت های غلط هشت گانه نباشد ازدواج جوانان به سادگی برگزار و به تاخیر نخواهد افتاد.

خطیب نماز جمعه شهر گز در پایان با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان در هفته آینده از نمازگزاران و مردم خواست در مراسم استقبال شرکت کنند.

وی با بیان اینکه میدان امام اصفهان روز چهارشنبه مورد توجه رسانه ها می باشد، افزود: استقبال از ریاست جمهوری موجب اقتدار نظام و نفوذ بیشتر ایشان در روابط بین الملل خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.