۲۰:۵۹ - دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳

توسط گروه مهندسی بهداشت محیط؛

36 واحد صنفی متخلف بهداشتی در شهرستان پلمپ شد

مدیر گروه بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: 36 واحد صنفی متخلف بهداشتی در سطح شهرستان پلمپ شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ مسئول گروه مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان اظهار کرد: همزمان با سراسر استان طرح ضربت بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه موادغذایی در سطح شهرستان اجرا شد.

وی بابیان اینکه این طرح به منظور کنترل و پایش شرایط بهداشتی اصناف و اماکن عمومی صورت گرفته است افزود: گروه مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان در نظارت و بازرسی های انجام شده طی یک هفته 36 واحد صنفی متخلف بهداشتی که تذکرات ارائه شده را نادیده گرفته بودند پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مسئول گروه مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان افزود: واحد بهداشت محیط با برگزاری کلاس های آموزشی، نکات حائز اهمیت بهداشتی را به متصدیان واحدهای صنفی آموزش می دهد و در بازدید های دوره ای تذکرات لازم نیز داده می شود و در صورت تکرار بر عدم رعایت بهداشت با متخلفین برخورد جدی صورت می گیرد.

وی افزود: بر همین اساس و در اجرای یک هفته ای پایش و نظارت بر مراکز تولید و عرضه مواد لبنی علاوه بر 29 واحد صنفی متخلف تولید و عرضه مواد غذایی 7 واحد عرضه كننده قلیان و مواد دخانی نیز در سطح شهرستان پلمپ شدند.

مسئول گروه مهنئسی بهداشت محیط شهرستان اضافه کرد: این 36 واحد صنفی متخلف عليرغم تذكرات مكرر بازرسين نواقص ابلاغ شده را در موعد مقرر رفع نقص نكرده بودند، پلمپ و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري به عمل آمد.

11 واحد عرضه ماهی، 7 واحد چایخانه و سفره خانه، 5 واحد كانكس عرضه فلافل و سمبوسه، 5 واحد طباخی و رستوران و فست فود، 5 واحد سوپر ماركت و 3 واحد میوه فروشی واحدهای صنفی هستند که در پی اجرای طرح پایش و نظارت در شهرستان پلمپ شدند.

مسئول واحد بهداشت محيط در اين زمينه گفت: گرچه آموزش و فرهنگ سازي، سياست و اولويت راهبردي مركز بهداشت و درمان شهرستان مي باشد اما آنجا كه حريم سلامتي شهروندان توسط سودجويان مورد تجاوز قرار مي گيرد مركز بهداشت بدون هيچ گونه ملاحظه اي با متخلفان برابر قانون رفتار مي نماید.

وی خاطر نشان کرد: بصورت جدی و متمرکز از صنوف مختلف سطح شهرستان بازدید و نظارت خواهد شد.

شایان ذکر است: این واحدها پس از طی مراحل قانونی و رفع نواقص بهداشتی نسبت به فك پلمپ آنها اقدام می شود

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.