۱۳:۴۹ - سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳

حقایقی جالب در مورد قهوه که نمی دانستید

دانه های قهوه در واقع دانه نیستند بلکه میوه ای شبیه آلبالو هستند و رنگشان هم در ابتدا قرمز است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناقهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان به شمار می رود و حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از ترکیبات فعال است که از ابتلا و پیشرفت سرطان های مختلف پیشگیری می کند.

1- در ترکیه در مراسم عروسی داماد ها باید قسم بخورند که همیشه آماده درست کردن قهوه برای عروس خانم خواهند بود.اگر این قسم را نخورند گفته می شود که اولین زمینه طلاق مهیا می شود.
2- در ترکیه در مراسم خواستگاری اگر جواب عروس خانم به داماد مثبت باشد باید برای پدر و مادر داماد و والدین خودش قهوه آماده کند.
3- برخلاف باور عمومی که تصور می شود میزان کافئین اسپرسو بسیار بیشتر از قهوه است یک فنجان اسپرسو به اندازه یک سوم یک فنجان قهوه کافئین دارد.
4- فردریک کبیر پادشاه آلمان در سال 1777 واردات قهوه به این کشور را ممنوع کرد و نیروی ویژه ای برای جلوگیری از قاچاق قهوه به این کشور ایجاد کرد. او معتقد بود خوردن قهوه باعث وابستگی سربازان می شود و آنها را غیر قابل اعتماد می کند.
5- در سال 1674 در لندن گروهی تشکیل شد به نام« دادخواست زنان بر علیه قهوه». این زنان اعتراض داشتند که چرا همسرانشان ساعات زیادی از روز را به جای اینکه در خانه و در کنار خانواده باشند به قهوه ها خانه ها می روند.
6- بتهوون چنان درگیر اعتیاد به قهوه بود که برای هر فنجان از این نوشیدنی 50 دانه قهوه استفاده می کرد.
7- در جنگ داخلی آمریکا سربازان زمانی که دلشان برای یک فنجان قهوه پر می زد سیب زمینی را به همراه مقداری دانه ذرت بو می دادند و با آن نوشیدنی درست می کردند. این معجون طعمی داشت که آنها را به یاد قهوه می انداخت و تا حدی دلشان را خوش می کرد.
8- امروزه مردم وقتی به رستوران می روند اگر از سرویس دهی خوششان بیاید به پیشخدمت انعام می دهند. این رسم ابتدا در قهوه خانه های لندن رواج یافت. آنها در گوشه ای از قهوه خانه جعبه ای می گذاشتند و اگر مشتری از سرعت خدمت رسانی آن قهوه خانه راضی بود مبلغی را جهت تشویق داخل آن جعبه می انداخت.
9- برزیل برای تبلیغ قهوه های خود در سال 2001 اقدام به تولید تمبرهای پستی کرد که به مدت 5 سال از آنها بوی خوش قهوه متصاعد می شد.
10- اگر در باغ ها در اطرف گیاهان روی خاک قهوه پاشیده شود گیاه از شر حلزون ها و حشراتی که از طریق خاک به گیاه آسیب می رسانند در امان می مانند.
11- در جهان روغن محصولی است که بیش از سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و بعد از آن قهوه در رتبه دوم قرار دارد.
12- در میان نوشیدنی ها ابتدا آب محبوب ترین است و قهوه در رتبه دوم قرار دارد.
13- در قهوه بیش از 1200 ترکیب شیمیایی وجود دارد که نیمی از آنها در بوی خوش قهوه دخیل هستند.
14- میانگین مصرف روزانه قهوه در میان افراد قهوه خور روزی 3 فنجان است.
15- سه کشور در جهان 65 درصد قهوه مصرفی کل دنیا را به خود اختصاص داده اند. فرانسه، آلمان و آمریکا.
16- ژاپنی ها معتقدند حمام کردن در قهوه تخمیر شده و پالپ آناناس باعث کاهش چین و چروک های پوست می شود.
17- دانه های قهوه در واقع دانه نیستند بلکه میوه ای شبیه آلبالو هستند و رنگشان هم در ابتدا قرمز است.
18- یک درختچه قهوه نزدیک به 60 تا 70 سال عمر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.