۲۰:۲۷ - چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳

حاجی دلیگانی مطرح کرد؛

اشتغال مهمترین چالش شهرستان/مشکل مهمِ عبور مترو از شاهین شهر

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: اشتغال مهمترین مشکل حوزه برخوار و میمه است که این امر از حضور اتباع بیگانه در این منطقه ناشی می شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگویی اظهار کرد: اشتغال از مهم ترین مشکلات حوزه انتخابیه است و دلیل این امر به دلیل حضور تعداد زیاد اتباع بیگانه در این منطقه است که برخی مجوز کارهای مشخص را دارند اما تنها کاری که انجام نمی دهند همان شغل است و از طلافروشی تا سبزی فروشی اشتغال دارند.

وی با اشاره به معضل بیکاری در حوزه انتخاباتی خود افزود: به همین دلیل افراد دارای فن همانند بنا، نقاش و غیره شغل خاصی ندارند و به جای آنها به طور معمول اتباع افغانی بر سر کار می روند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: بدین شکل درحالیکه تعداد افراد دارای تحصیلات در این منطقه بالا رفته است به ازای هر خانواده یک تا دو لیسانس و فوق لیسانس بیکار داریم.

وی با اشاره به اینکه به جهت بی آبی، فقر یکی از چالش های اساسی در این منطقه است، تاکید کرد: جایگزینی نوع درآمد توسط مسئولان در این منطقه امری ضروری به نظر می رسد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه مسایل فرهنگی از جمله چالش های این منطقه است، تاکید کرد: رشد بالای طلاق در این منطقه زنگ خطر دیگری است که به دلیل بی کاری شدت گرفته و زنان سرپرست خانوار را نیز افزایش داده است.

وی اضافه کرد: همچنین روستای موته از توابع برخوار و میمه تنها روستای این منطقه است که همچنان دارای معدود جوانانی است که روستایشان را ترک نکرده اند اما این روستا مورد بی مهری واقع شده است.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در زمینه عبور قطار سریع السیر از منطقه شاهین شهر نیز گفت:  لازم است در این زمینه کار کارشناسی بیشتری انجام شود چرا که موجب لطمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای این منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: معتقدم برای مسیریابی صحیح منطقه عبور مترو باید مطالعه و کارشناسی بیشتری انجام شود و از منطقه غیر هم سطح عبور کند در غیر این صورت مترو دو منطقه مسکونی را از هم جدا و به دو بخش تقسیم خواهد کرد و موجب ایجاد حاشیه نشینی در اطراف این خط می شود.

حاجی ابراز داشت: همچنین ایجاد ایستگاه قطار در کنار ورزشگاه نقش جهان مناسب نیست پیشنهاد ما این است که ایستگاه قبل از رسیدن به نقاط مسکونی شهرستان برخوار باشد تا به خوبی جمعیت را سرویس دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.