۱۰:۴۵ - دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲

با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

رونمایی«فطرس» بزرگترین پهپاد راهبردی بدون سرنشین کشور

با حضور سردار سرتیپ پاسدار « حسین دهقان » وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هواپیمای بدون سرنشین « فُطرس » بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.

80908586-5206327

با حضور سردار سرتیپ پاسدار « حسین دهقان » وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هواپیمای بدون سرنشین « فُطرس » بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد.

 

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل ازاداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار دهقان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پهپاد فطرس ضمن گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد و پاسداشت یاد و خاطره شهدای این حماسه جاوید،اظهارداشت: راهبرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روزآمدسازی تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیروهای مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: هواپیمای بدون سرنشین فُطرس که امروز شاهد رونمایی آن بودید، به دست توانمند متخصصان اقتدارآفرین شرکت صنایع هواپیماسازی ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با همکاری شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور، متناسب با نیازهای نیروهای مسلح کشورمان طراحی و ساخته شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که این پهپاد راهبردی با محموله خود دارای شعاع عملیاتی تا 2000 کیلومتر ، سقف پروازی 25000 پا و قابلیت 16 تا 30 ساعت پرواز مداوم است، اظهارداشت: این پهپاد قادر است علاوه بر مأموریت های شناسایی و مراقبت با مسلح شدن به موشک های هوا به سطح و انواع راکت ها، مأموریت های رزمی را انجام دهد.

سردار دهقان گفت: مواظبت از مرزهای دریایی و خشکی، دیده بانی از خطوط لوله های نفتی، مخابراتی، کنترل ترافیک جاده ها، دیده بانی مناطق حادثه دیده در زلزله، آتش سوزی و سیل ، محیط بانی برای حفاظت از محیط زیست و ارسال فیلم و عکس های دقیق در تمام طول مدت مأموریت از قابلیت های پهپاد فُطرس است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که اعتبارسنجی این هواپیما در تخصصی ترین آزمایشگاه ها و مراکز تست در کشور با موفقیت صورت گرفته است گفت: تست های زمینی استاندارد بین المللی، در سرعت کم، متوسط و بالا و تست پروازی با موفقیت و فراتر از اهداف طراحی، حاصل شده است.

سردار دهقان، این دستاورد مهم و افتخارآفرین که در سایه اتکا به توانمندی بومی کشور به منصه ظهور رسیده است را نماد دیگری از اراده فرزندان دانشمند و مجاهد ملت ایران در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانست که با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (سلام الله علیهم)، نبوغ و خلاقیت خود گام بلند دیگری در عرصه فناوری هواپیمای بدون سرنشین در کشور برداشتند و نشان دادند تحریم های دشمنان نمی تواند مانعی در مسیر تعالی و پیشرفت صنایع دفاعی ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش پهپادها به عنوان مهمترین عناصر صحنه نبرد آینده تصریح کرد: وزارت دفاع امروز با طراحی و ساخت انواع پهپادهای آفندی، پدافندی و شناسایی در این فناوری پیچیده به خودکفایی رسیده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با قدردانی از تلاش در خور تحسین و همت بلند متخصصین زبده و کارآمد سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در طراحی و ساخت انواع پرنده های مورد نیاز کشور بویژه دست اندرکاران طراحی و ساخت پهپاد فطرس این موفقیت درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

سردار دهقان در ادامه یادآور شد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مدل ها و طرح های متعددی در حوزه پهپاد در دست تحقیق و بررسی دارد که متناسب با نیاز دفاعی کشور آن را به محصول تبدیل خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.