۱۳:۴۱ - چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳

مسئول ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی شهرستان:

در خلق حماسه عظیم 9 دی دست قدرت خداوند به یاری جبهه حق آمد

نجیمی مسئول ستاد پنجمین سالگرد حماسه نهم دی شاهین شهر و میمه گفت: با همه تبعات بوجود آمده متاسفانه سران فتنه نخواستند به این کشتی نجات وارد شوند و با ادامه هم صدایی و همراهی با پروژه آمریکایی نشان دادند که به اصول نظام پایبند نیستند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ مسیب نجیمی مسئول ستاد پنجمین سالگرد حماسه ماندگار نهم دی در شهرستان شاهین شهر و میمه حماسه تاریخ ساز نهم دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب  خواند که خداوند دست قدرت خود را به یاری جبهه حق رساند و حضور مردم چتر نجاتی برای انقلاب شد و فصل جدیدی از بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی و انقلابی و ایمانی و یا انگیزه کاملا خدایی در صحیفه انقلاب ثبت گردید و حماسه ای بود که در لحظه ای ناب به مدد حمایت از اصل و اصالت انقلاب اسلامی پدید آمد و حیاتی دوباره به آن بخشید.

نجیمی در قالب گزارشی به بررسی ابعاد و برنامه های این روز پرداخت. وی گفت:

بازخوانی این حماسه نشان می دهد که :

  • – عده ای مشخص شد دشمن در آنها نفوذ دارد، آنها در نقش و پیاده نظام بازیچه دشمن شدند و خیانت بزرگی را رقم زدند.
  • – برخی با تحلیل های غلط در میدان دشمن عمل کردند و حرکت جریان فتنه را تایید کردند.
  • – برخی از نخبگان، تحت تاثیر تحلیل های ناکافی در مقابل فتنه سکوت کردند.
  • – برخی در صراط مستقیم با تاسی از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتنه گران به موقع مقابله کردند و از مواضع رهبری حمایت کردند و به روشنفکری علیه فتنه پرداختند.

شاهین نا: در آستانه پنجمین سالگرد حماسه تاریخی مردم در نهم دی ماه به منظور روشنگری و بصیرت افزایی چه اقداماتی لازم است که انجام شود؟

در پنجمین سالگرد آن حماسه بی نظیر تاریخی با هدف تبیین، آشکارسازی ابعاد فتنه 88، ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی در شهرستان راه اندازی و این ستاد تلاش می کند:

  1. – فتنه 88 را در مسیر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی تبیین نماید.
  2. – عوامل شکل گیری و پیدایش نهم دی را آشکار سازد.
  3. – ویژگی ها و مختصات آن حماسه را در محیط داخلی و خارجی برشمارد.
  4. – کارکردها و آثار آن حماسه را در محیط داخلی و خارجی برشماریم.
  5. – درس ها و پیامدهای حماسه 9 دی را با توجه به نیازهای امروز آشکار و تبیین شود.

شاهین نا: سیاست و رویکردهای ستاد بزرگدشت نهم دی چه اهدافی را دنبال می کند؟

  1. – توجه به لایه های عمیق پیدایش و ظهور حماسه 9 دی
  2. – تبیین شیوه های براندازی نرم توسط دشمن
  3. – تحلیل پیامدهای داخلی و خارجی حماسه نهم دی
  4. – تشریح جایگاه و نقش رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب
  5. – تحلیل و تبیین جایگاه سرمایه ی اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی(آگاهی ، بصیرت ، اعتماد ملی و حضور به لحظه ملت در عرصه های مختلف).
  6. – تبیین عمیق مردمی انقلاب اسلامی (محور تولید قدرت نظام) و این حقیقت که انقلاب اسلامی متکی به اصول و خواسته های مردم است و نقش مردم در جلوگیری از انحراف و سازش با دشمن

شاهین نا: بزرگداشت پنجمین سالگرد حماسه مردمی نهم دی چه محور و اهدافی را بیان می کند؟

محورهای تبیینی قیام مردمی نهم دی در پنجمین سالگرد بزرگداشت عبارتند از :

  1. 1- تبیین موقعیت ممتاز و برتر نظام جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات 88
  • موقعیت ممتاز و برتر ایران در فناوری هسته ای – موقعیت ایران در اثرگذاری در منطقه که باعث شده بوده اتحادیه اروپا و امریکا درخواست جدی برای ادامه مذاکرات 1+5 و قبول شرایط جمهوری اسلامی را داشته باشند، حضور 85 درصدی مردم در انتخابات
  1. 2- لطمه به اعتبار: جایگاه و سرمایه های کشور با دروغ بزرگ تقلب
  2. 3- قانون شکنی و قانون گریزی: جریان فتنه نشان داد قانون و ساز و کارهای قانونی نظام را قبول ندارد و یا اردوکشی خیابانی و آشوب می خواهد به خواسته ناحق خود رسد
  3. 4- براندازی نرم طراحی شده توسط دشمن: ژنرال مکین کاندیدای جمهوری خواهان آمریکا می گوید: در ایران نظام را با جنبش سبز منهدم می کنیم.
  4. 5- نقش کلیدی آمریکا: سفارت خانه های غربی و اتاق های فکر که دفاتر ویژه‌ای راه اندازی کردند که زیر نظر سیا و پنتاگون فعالیت می کردند و به سرشاخه هایی در تهران وصل بودند که سکولاریزه کردن نظام و جامعه ایران در دستور کار آنها بود، از طرفی حدود 70 اتاق فکر در آمریکا روش های مقابله با ایران را تئوریزه می کردند.
  5. 6- میدان دادن به جریانات ضدانقلاب: اعم از سلطنت طلب، بهایی، منافقین، گروهک های ضدانقلاب، زنان فاسد و ارازل و اوباش که جریان فتنه از همه اینها استفاده کرد و اوج آن در حرمت شکنی روز عاشورا ظاهر گردید.
  6. 7- حرمت شکنی بزرگ عاشورا و قیام مردمی 9 دی: جریان فتنه و ضدانقلاب همراه با شعارهای خود در روز قدس (نه غزه نه لبنان) و حرمت شکنی های روز 13 آبان و 16 آذر شعار حمایت از آمریکا و پاره کردن عکس امام خمینی (ره) و آتش زدن خیمه اما حسن مجتبی (ع) و رقص و پایکوبی در خیابانها ماهیت ضددینی و ضدانقلابی خود را نشان دادند ، حرمت شکنی روز عاشورا و حمایت سران فتنه از ارازل و اوباش، صبر مردم خداجوی را به سر آورد که مردم عاشورایی با قیام خود در یک تظاهرات عاشورایی بی نظیر انزجار خود را از توطئه آمریکا و جریان فتنه همسو نشان داد و این حضور در سراسر کشور همه ی 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات 22 خرداد را در بر می گرفت و قیام تاریخی و ماندگار نهم دی 88 به تعبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله)، یکی از قله های فراموش نشدنی، حرکت برخواسته از بصیرت، شناخت موقعیت و حضور در لحظه های موردنیاز، حرکتی در فضای غبارآلود، حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
  7. 8- مدیریت و مهار فتنه: چهار عامل را می توان زمینه ساز حماسه 9 دی و مهار فتنه 88 مورد توجه قرار داد.
  • – ایمان و باورهای اعتقادی مردم
  • – رهبری الهی و هوشمندانه مقام معظم رهبری
  • – بصیرت ملت ایران
  • – عاشورای حسینی

حضور مردم در عرصه های مختلف از عتقادات و باورهای دینی آنها سرچشمه می گیرد، ایمان مردم ، عشق به اهل بیت(ع) عامل قدرتمند در تولید قدرت مردمی انقلاب و در آزمون های بزرگ دین مداری مردم تعیین کننده و کارگشا بوده است.

رهبری مهم ترین عامل در مقابله با فتنه ها و بحران ها بوده است.

با همه این تبعات متاسفانه سران فتنه نخواستند به این کشتی نجات وارد شوند و با ادامه هم صدایی و همراهی با پروژه آمریکایی نشان دادند که به اصول نظام پایبند نیستند.

9- تداوم ستیزه جویی با نظام : پس از 9 دی در 22 بهمن سال 88 توقع بود جریان فتنه به ندای مردم گوش فرا دهد و از ستیزه جویی با نظام دست بردارد ولی با اطلاعیه ها و بیانیه های بعدی نشان دادند دنبال براندازی نظام هستند و اوج آن در 25 بهمن 89 که نشان دادند که جریان فتنه درست در خط براندازی نظام قرار گرفته و آنرا دنبال می کند.

10- قیام کنندگان 9 دی، هدف راهبردی جدید دشمن بودند: مردم ما با 9 دی نشان دادند که امکان فروپاشی نظام از درون با جنگ نرم وجود ندارد، در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که فروپاشی با جنگ سخت امکان ندارد.

پیام اسلام خواهی ملت ما به ملتها در برگزاری اجلاس موفق غیر متعهدها در ایران نشان داد که امکان انزوای سیاسی ایران وجود ندارد و لذا دشمنان اسلام دنبال هستند ملت ما را از طریق افزایش فشار اقتصادی و سیاسی مهار کنند و از طریق فشار اقتصادی با ایجاد نارضایتی مردم را ناامید و مایوس سازد. این راهبرد دشمن است باید مردم با هوشیاری از این مرحله عبور کنند که خواهند کرد.

شاهین نا: ستاد 9 دی شهرستان چه برنامه هایی را برای بزرگداشت پنجمین سالگرد این حماسه برنامه ریزی کرده است؟

اهم برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت مراسم 9 دی در شهرستان:

  1. برگزاری مراسم های بزرگداشت و تبیین حماسه 9 دی در مساجد، پایگاه های بسیج، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و کانون های فرهنگی.
  2. انجام فعالیت هایی در حوزه های هنری، فضای مجازی، رسانه های محلی و دایر نمودن نمایشگاه نگاهی به فتنه 88
  3. نام گذاری یکی از میادین یا خیابان ها به نام 9 دی
  4. انجام تبلیغات و فضاسازی متناسب با 9 دی در سطح شهرها و مراکز فرهنگی و ….
  5. مراسم بزرگداشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ساعت 10 صبح روز 9 دی در محل تلار شیخ بهایی شاهین شهر با حضور روحانیت معظم ، مسئولین ادارات و نهادها، طلاب علوم دینی، دانشجویان، فرهنگیان و عموم مردم برگزار می شود،  در این مراسم از بیانات ارزشمند آیت الله مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بهره مند خواهیم شد.

همچنین نظیر این مراسم ها در بخش میمه شهرهای گز، گرگاب و روستاهای تابعه نیز برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.