۰۸:۳۰ - سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار:

فیلم‌های منتخب جشنواره عمار در سراسر کشور اکران می‌شوند

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: در تلاش هستیم تا همانند سال‌های گذشته فیلم‌های منتخب جشنواره عمار در سراسر کشور اکران شوند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناعلیرضا دلبریان در نشست خبری جشنواره فیلم عمار که در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار دارای مظلومیت خاصی بوده و هدف اصلی ما از برگزار این جشنواره معرفی ریشه‌ها و تفکرات اسلامی به مردم جامعه است.

دلبریان افزود: ما به‌دنبال نشان‌دادن راه پیروزی حق بر باطل در انقلاب اسلامی به مردم هستیم و در مقابل انتظار داریم تا مسئولان و افراد انقلابی و دلسوزان نظام اسلامی، توجهی به عرصه فرهنگ و هنر انقلابی کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند بسیاری از گنج‌های نهفته در بین مردم را استخراج کند، گفت: استعدادهای بسیاری در بین مردم وجود دارد و به دلیل نبود میدانی برای رقابت این استعدادها پنهان می‌مانند، به همین دلیل ما تصمیم به استخراج این پتانسیل‌ها از دل جامعه گرفته‌ایم.

دلبریان ایجاد حس مسئولیت در بین جوانان و نگاه عمیق به مشتاقان فیلم سازی را یکی از مهمترین اهداف این جشنواره خواند و افزود: ورود حرفه‌ای در عرصه هنر وظیف ماست و در این راه به‌دنبال تقویت روحیه خودباوری و افزایش غرور ملی در مبحث تبلیغ فرهنگ ایرانی، اسلامی هستیم.

وی ضمن تاکید بر هزینه‌های بسیار اندک عدم دریافت بودجه برای برگزاری این جشنواره گفت: متولیان برگزاری جشنواره عمار مردم هستند و شرکت کنندگان می‌توانند با کمترین امکانات در این جشنواره شرکت بکنند زیرا ملاک عمل ما کمیت نیست بلکه محتوا و کیفیت آثار مورد توجه ما است.

وی در ادامه باشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی در جامعه اسلامی تاکید کرد: امروزه ایستادگی در برابر دشمنان حائز اهمیت بوده و باید با هر وسیله و سلاحی که در دست داریم در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد.

دلبریان با اشاره به اینکه هیچ محدودیت فکری، سنی و اعتقادی برای شرکت کنندگان در جشنواره مردمی فیلم عمار وجود ندارد گفت: عموم مردم با هر سلیقه و نگاهی و با هر سن و سالی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند زیرا این جشنواره فارغ از هرگونه نگاه جناحی و فکری در حال فعالیت است.

وی گفت: مردم همواره به دنبال صحنه‌ها و آثاری هستند که جامعه را به صورت صادقانه نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که جشنواره مردمی فیلم عمار بتواند با صداقتی که در متن خود جای داده با موفقیت چشمگیری روبه‌رو شود.

وی همپنین با اشاره به اکران فیلم های برگزیده در سراسر کشور گفت: قصد داریم همانند سال گذشته فیلم‌های برگزیده را در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ادارات، مدارس و برخی از سالن‌های نمایش شهر به صورت اکران عمومی به نمایش بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.