۱۶:۴۱ - شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یکروزه به شهرستان؛

بازدید از مدرن ترین گلخانه سبزی و صیفی استان

وزیر جهاد کشاورزی، كشاورزان استان اصفهان به ویژه منطقه برخوار و شاهین شهر را جزء با تجربه ترين و با سابقه ای طولاني در توليدات سبزي و صيفي و توسعه کشاورزی منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ محمود حجتی وزیر کشاورزی با حضور در شهرستان شاهین شهر ومیمه از چند طرح کشاورزی این شهرستان بازدید نمود.

در این دیدار که با حضور فرماندار شهرستان و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی صورت  گرفت، وزیر کشاورزی ضمن تشریح سیاست های کلان دولت در زمینه ی کشت، کار و توسعه کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به تصمیمات راهبردی دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی جهت گیری برنامه ها در زمینه ی کشاورزی، بهره وری، صرفه جویی و استفاده ی بهینه از منابع پایه ای به ویژه منابع آبی و استفاده از این منابع در کشت و پرورش محصولات دامی و کشاورزی است که توجیه اقتصادی یا اهمیت استراتژیک دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل سیستم های کشت گلخانه ای نوین از این منظر اهمیت ویژه ای دارند و دولت مصمم است از چنین طرح هایی حمایت کند.

وزیر کشاورزی با اشاره به گلخانه ی گلخانه مدرن پارادايس(مسیبی) واقع در شاهین شهر این گلخانه را یکی از مجهزترین گلخانه های سطح کشور دانست و گفت: این گلخانه علاوه بر اهمیت ابتکاری و نوآوری و استفاده از روز آمدترین شیوه های کشت گلخانه ایی باعث اشتغال زایی و صرفه جویی در منابع آبی منطقه شده است.

وي افزود: اگر فقط در توليد خيار در سطح كشور بتوانيم به صورت گلخانه اي این محصول را توليد کنیم، سالانه بين 600 تا700 ميليون مترمكعب صرفه جويي در مصرف آب را علاوه بر توليد كيفي محصول شاهد خواهيم بود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه كشاورزان استان اصفهان به ویژه منطقه برخوار و شاهین شهر را جزء با تجربه ترين و با سابقه ای طولاني در توليدات سبزي و صيفي و توسعه کشاورزی منطقه دانست.

وی بر وجود زنجيره در تمام توليدات بخش كشاورزي تاکید کرد و گفت: با برنامه ريزي كه در مزارع كشاورزي انجام مي شود مي توانيم توليدات سبزي و صيفي را به كشورهاي همسايه شمالي به ويژه روسيه صادركنيم .

شايان ذكر است گلخانه پارادايس يكي از مدرن ترين گلخانه هاي سطح كشور مي باشد كه توليد سالیانه آن بالغ بر  6000 تن انواع سبزي و صيفي مي باشد.

این گلخانه داراي واحد بسته بندي و سورتينگ محصول می باشد که سال 92 موفق به اخذ پروانه استاندارد تشويقي شده است در این مجموعه، کل سرمايه گذاري انجام شده حدود 150 ميليارد ريال است كه تنها 12 ميليارد آن تسهيلات بانكي و ما باقي سرمايه گذاري شخصي می باشد.

vazir2

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.