۱۹:۲۷ - دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه:

عزاداری تاسوعای حسینی در شاهین شهر تجمعی برگزار می شود

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم حجت الاسلام اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ویژه برنامه های ماه محرم و صفر در سطح شهرستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نارئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اهداف برگزاری مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیه السلام، ویژه برنامه های ماه محرم در سطح شهرستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام حسن اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ هیئت و ۲۵۰ مداح در حال آماده شدن برای اقامه عزای حضرت سیدالشهدا در مساجد، تکایا و حسینه های شهرستان هستند افزود: مراسم عزاداری روز تاسوعا در شاهین شهر با حضور و تجمع هیئت ها و دسته‌جات عزاداری بصورت تجمعی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید به هیئت ها در بهره مندی از حضور علما و روحانیون برای بالا رفتن معرفت در مجالس عزاداری اضافه کرد: به همه مساجد، حسینه‌ها و تکایای شهرها و روستاهای شهرستان مبلغ و سخنران اعزام می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه از تهیه مستند آسیب شناسی مجالس عزاداری خبر داد و گفت: با بررسی عملکرد هیئات مذهبی در سال گذشته آسیب جدی در مجالس عزاداری شهرستان وجود ندارد.

حجت الاسلام اسلامی در خصوص برخورد با کسانی که در ساله ای گذشته اقدام به قمه زنی می کردند گفت: طی گزارش‌هایی رسیده برخی افراد وابسته به جریانی خاص در یکی از هیئت ها اقدام به قمه زنی می کردند که به طور جدی با این هیئت برخورد شده است.

برگزاری مانور تذکر لسانی اعضاءشورای امر به معروف و نهی از منکر هیئات مذهبی شهرستان در برخورد با معضل بدحجابی طی دهه اول محرم از دیگر برنامه هایی بود که رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این نشست اعلام کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تصریح کرد: در طول ماه‌های محرم و صفر به طور جدی از هیئت ها نظارت و سرکشی به منظور بررسی عملکرد انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز قافله سالار کربلا در کلیه مساجد و حسینیه ها نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد.

این مسوول با اشاره به برگزاری همایش‌ استانی هیئات مذهبی اضافه کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری و آمادگی بیشتر هیئات مذهبی همایش هایی با حضور رؤسا و اعضای هیئت امنای هئیات مذهبی، روحانیون، مداحان همایش هایی برگزار می شود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد آقامحمود شهرگز، ساعت ۱۴ روز سه شنبه در امامزاده سیده صالحه خاتون روستای ازان بخش میمه و ساعت ۱۸ روز چهارشنبه هفته جاری در مسجد فاطمیه شاهین شهر با حضور مسئولان شهرستانی، هیئت امنای هئیات مذهبی، مداحان، روحانیون و کارشناسان مسائل اجتماعی همایش هیئات مذهبی برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه افزود: در این همایش ها شرکت کنندگان با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی از جمله استفاده از شبکه های ماهواره ای، اعتیاد به مواد مخدر، پیر ی و کاهش جمعیت آشنا می شوند.

حجت الاسلام اسلامی در ادامه با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مکتب امام حسین علیه السلام را مکتب آزادی بخش برای آزادی خواهان سراسر دنیا معرفی کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.