۱۳:۳۲ - شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۲

گمانه زنی ها برای رأی اعتماد

یکشنبه و سرنوشت وزارت ورزش

صالحی‌امیری فردا(یکشنبه) برای کسب رأی اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس می‌رود.

13920729000257
صالحی‌امیری فردا(یکشنبه) برای کسب رأی اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از فارس، پس از عدم رأی اعتماد نمایندگان مجلس به مسعود سلطانی‌فر برای وزارت ورزش و جوانان، دکتر روحانی، سیدرضا صالحی‌امیری را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرد و حالا بیش از دو ماه از حضور او در ورزش می‌گذرد قرار است با معرفی اش به عنوان وزیر ورزش و جوانان فردا در روزی سرنوشت‌ساز تکلیفش برای ریاست این وزارت‌خانه مشخص شود.
* تکلیف برخی فدراسیون‌های با آمدن صالحی‌امیری مشخص شد
با آمدن صالحی‌امیری در وزارت ورزش در اولین خواسته‌ها از سرپرست، ورزشی‌ها خواستار مشخص شدن تکلیف برخی فدراسیون‌هایی بودند که با سرپرست اداره می‌شد و مشکلات زیادی داشتند. از دیگر خواسته‌های اهالی ورزش مشخص شدن زمان انتخابات کمیته ملی المپیک بود که صالحی‌امیری در نخستین اقدامات خود این دو موضوع را مورد بررسی قرار داد و در نهایت هم زمان برگزاری انتخابات برخی فدراسیون‌ها را مشخص کرد.
وی در ادامه در جلساتی که با هیئت‌اجرایی کمیته ملی المپیک داشت زمان برگزاری این انتخابات را هم مشخص کرد، اگرچه برخی شائبه‌ها حکایت از این دارد که ممکن است با عدم رأی نمایندگان مجلس به صالحی‌امیری زمان انتخابات کمیته به تعویق بیفتد.
 * معاونان صالحی نظر برخی نمایندگان را مثبت کرد
با روی کار آمدن صالحی‌امیری همه حرف‌ها و صحبت‌ها این بود که وی سابقه فعالیت در ورزش را نداشته و بنابراین باز هم ممکن است مشکلاتی بر سر راه ورزش وجود داشته باشد. نمایندگان مجلس هم نشان دادند انتخاب وزیر ورزش و جوانان بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل در انتخاب وزیر این وزارتخانه حساسیت زیادی را به خرج دادند به این دلیل بود که در ابتدای حضور صالحی‌امیری حرف‌های زیادی مبنی بر عدم رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وی وجود داشت، اما پس از گذشت مدتی که معاونان وی از جمله کیومرث هاشمی، محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی انتخاب شدند، به نظر می‌رسید نظر برخی نمایندگان تغییر پیدا کرده است. جلساتی که کمیسیون‌ها و فراکسیون ورزش با صالحی‌امیری داشتند حکایت از این داشت که برخی از نماینده‌ها از انتخاب معاونان وی راضی بوده، اما برخی‌ها هم همچنان اعتقاد دارند صالحی‌امیری کار سختی پیش رو دارد.
مقداد نجف‌نژاد، رئیس فراکسیون ورزش درباره نظر نمایندگان در رأی اعتماد به صالحی‌امیری به فارس گفت: آنچه نمایندگان دغدغه داشتند برنامه‌ها و شناخت صالحی‌امیری کافی بود. تیمی هم که او را همراهی می‌کند مجلس موافق است فکر می‌کنم رأی لازم را کسب کند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، دیگر نماینده مجلس درباره صالحی‌امیری به فارس گفت: در خصوص صالحی امیری برای تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان ابهامات و سوالاتی برای اعضا وجود داشت که از جمله آن می‌توان نحوه برکناری وی از استانداری خوزستان، نامه وی در جریان فتنه 88 به مقام معظم رهبری و وارد کردن اتهاماتی به نظام در این نامه و نیز انتخاب نقویان به عنوان مشاور فرهنگی خود را نام برد که در نهایت این ابهامات و سوالات نظر منفی اعضا فراکسیون را برای وزارت وی در وزارت ورزش و جوانان به همراه داشت.
* یکشنبه روزی سرنوشت‌ساز برای ورزشی‌ها
به هر حال نمایندگان موافق و مخالف زیادی در خصوص صالحی‌امیری در مجلس حضور دارند و باید دید در روزی سرنوشت‌ساز برای ورزش کشور فردا (یکشنبه) چه چیزی رقم خواهد خورد؟ صالحی‌امیری از نمایندگان مجلس رأی اعتماد می‌گیرد یا بازهم ورزشی‌‌ها شاهد حضور سرپرست در وزارت خواهند بود؟
باید دید با تغییراتی که صالحی امیری داشته رأی موافقان می‌چربد یا مسائل مختلفی که مخالفت برخی نمایندگان را ایجاد شده باعث خواهد شد تا وی هم همچون سلطانی‌فر نتواند به عنوان وزیر در این وزارتخانه فعالیت کند.
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.