۰۸:۳۰ - پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

ستاره‌ای از آسمان شهرستان؛

زندگی و وصیت‌نامه شهیدحاجی رضا صمدیان

شهیدحاجی رضا صمدیان: از مردم غیور ایران می خواهم که فریب استکبار را نخورند و اتحاد و وحدت خویش را حفظ کنند. دعای بنده حقیر این است که اگر شهید شدم جنازه ام هرگز پیدا نشود تا موقعی که جنازه ی مادرم حضرت زهرا(س) پیدا شود و تا آن موقع همچون ایشان مخفی و ناپیذا باشم ان شا الله.

به گزارش “شاهین نا“ كليدی‌تريـن ومهمتريـن ركن فرهنگ پايداری،مفهوم كشته شـدن درراه خـدا (شـهادت) وافتخـار بـه آن می باشد.

بخشی از زندگی نامه شهیدحاجی رضا صمدیان 

در سال ۱۳۴۸ در شهر وزوان، در ماه مبارک ذی الحجه و روز عید سعید قربان کودکی به دنیا آمد که نامش را حاجی رضا نهادند وی ۶ سال از برادرش شهید قربانعلی صمدیان کوچک تر بود. پدرش در همان سال به علت درآمد ناکافی مجبور گردید شهر و دیارش را ترک کند و به شهرستان پاکدشت تهران برود.

حاجی رضا دوران ابتدایی را در مدرسه شهید رجایی(اندیشه سابق) آغاز کرد. او در حوزه ی تحصیل همواره از هم قطاران خویش پیشرو و برتر بود. با سپری کردن این دوران در مدرسه شهید مطهری پاکدشت ثبت نام نمود.

در تمامی مراسم دینی و مذهبی شرکت داشت. نماز جمعه و جماعتش ترک نمی گردید. بدین سبب روح خویش را در معنویات صیقل داده بود. عراق به مرزهای کشورمان تجاوز نموده بود و ملت بی پناه ایران را مورد حملات بی رحمانه خویش قرار داده بود.

حاجی رضا اخبار جنگ را پی در پی رصد می کرد. ۱۲ ساله بود که برای اعزام به بسیج مراجعه کرد. سال دوم راهنمایی تحصیل را رها کرد و به دانشگاه بزرگ خودسازی پیوست ۴۵ روز در پادگان مالک اشتر آموزش دید و به سرعت روانه خط مقدم شد.

در مدت ۶ سالی که در جبهه بود در بیشتر عملیّات ها اعم از محرم، رمضان، والفجر و… شرکت کرد. نهایتاً در عملیات بیت المقدس ۲ با رمز یا زهرا(س) در منطقه‌ی ماووت عراق به فیض شهادت رسید.

شهید حاجی رضا صمدیان علاقه بسیاری به حضرت زهرا(س) و روضه ایشان داشت به طوری که دوستانشان نقل می کنند« در شبهای قبل عملیات وقتی قصد داشتیم حاجی رضا را بیابیم و زیارتش کنیم او را در داخل سنگر، سر به سجده و در حال قرائت زیارت حضرت زهرا(س) می یافتیم آن چنان اشک می ریخت و ناله می کرد که ما هم به تأثیر از او اشک هایمان روان می گشت» چه زیبا به معشوقش پیوست و مادرش این دل مشتاق را خرید.

در عملیاتی که به نام بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) بود عاشقانه و عارفانه رفت تا انتقام مادر مظلومش را از کفار زمان بستاند و در این راه جان خویش را فدایی هدف والایش نمود.

                                                                                                                                 روحش شاد وراهش پر رهرو باد.

فرازی از وصیت نامه ی شهید حاجی رضا صمدیان 

وَالَّذینَ قُتِلوُا فی سَبیلِ الله فَلَنْ یُضِلُّ اَعمالَهم»  کسانی که در راه خدا کشته می شوند اعمالشان پایمال نمی گردد.

با درود و سلام به پیشگاه امام عصر و نائب بر حقش امام خمینی (ره) و با درود به روان پاک شهیدان کربلای حسینی تا شهیدان کربلای خمینی

سالها پیش برای اینکه استقلال و آزای پیدا کنیم خون دادیم و امروز نیز برای اینکه بخواهیم قبله ی اولمان را آزاد کنیم باید خون دهیم. باید بدانیم که بدون جانبازی و جان فشانی در راه خدا هیچ امری مهیّا نخواهد شد.

پروردگارا! این را می دانم که هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید چه بهتر که مرگی که در راه توست و در راه قرآن است بچشم. امیدوارم که مرا ببخشی و مسلمانان را یاری نمایی که خود فرمودی: «لَنَ یَجْعَل الله لِلکافرِینَ عَلَی المؤمنینَ سَبیلاً».

در آخر از همگی می خواهم ذکر خدا را بیشتر یاد کنند چه در موقع فراغت و چه در وقت گرفتاری این گونه نباشد زمانی که در فقر و مصیبت هستند دعا و استغاثه نمایند وزمانی که مشکلشان رفع شد خدا را به کلّی فراموش کنند.

از مردم غیور ایران می خواهم که فریب استکبار را نخورند و اتحاد و وحدت خویش را حفظ کنند. دعای بنده حقیر این است که اگر شهید شدم جنازه ام هرگز پیدا نشود تا موقعی که جنازه ی مادرم حضرت زهرا(س) پیدا شود و تا آن موقع همچون ایشان مخفی و ناپیذا باشم ان شا الله.

                                                                                                        والسلام

                                                                                                      حاجی رضا صمدیان

 منبع : کتاب افلاکیان تالیف مهدی روستا 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.