۰۹:۰۵ - چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

5 عادتی که مغز را نابود می کند

هر کدام از اعضای حیاتی بدن برای زندگی نیاز به رعایت نکات خاصی دارند که در صورت رعایت نشدن آن ممکن است دچار مشکلات پیچیده ای شوند. مغز یک عضو مهم است که تنها با رعایت نکردن چند نکته ساده از بین می رود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناانسان ها هر کدام رفتارهای خاصی دارند که باعث میشود در زندگی پیشرفت یا پسرفت کنند. برخی را با نام عادت های خوب می شناسیم که میتوانند به پیشرفت کمک کنند و برخی دیگر تنها دسته از عادات بد برای بدن انسان هستند.


** اولین گامی که در طول روز عده ای برای تخریب مغز بر میدارند نخوردن صبحانه است. شاید وعده ای ساده به نظر برسد اما مواد مغذی ای که در این وعده وارد بدن می شود باورنکردنی است پس حتما باید صبحانه را جدی بگیرید تا موادغذایی به خوبی به مغز برسد.

** در کنار نخوردن پر خوری نیز می تواند زیان بار باشد. افرادی که در خوردن غذاهای چرب و پر کالری زیاده روی می کنند در صدد از دست دادن بخش اعظمی از مغزشان هستند. پر خوری همچنین می تواند باعث سفت شدن شریان های خونی شود که کارایی مغز را کاهش می دهد.

** قند یکی از بزرگترین دشمنان بدن و از جمله مغز انسان است. استفاده بیش از اندازه از قندها باعث می شود تا اختلالاتی در جذب پروتئین برای بدن به وجود آمده و همین در راستای آسیب زدن به مغز حرکت میکند.

** کم خوابی عامل دیگری است که مانع از استراحت کافی مغز می شود پس شما هر کاری که انحام دهید بازهم ممکن است مغزتان آسیب ببیند. خواب کافی به مدت 7 ساعت باید درست انجام شود. دقت داشته باشید که پوشاندن سر هنگام خواب باعث افزایش دی اکسید کربن و آسیب دیدگی مغز می شود.

** فکر می تواند یکی دیگر از مخربان مغز شما باشد. البته اگر کار فکری سخت در زمان بیماری انجام دهید. در دوران بیماری مغز نیاز به آرامش دارد پس کار کشیدن از آن می تواند باعث تخریبش شود. در مقابل کم فکر کردن یا بی تحرکی نیز می تواند سلول های مغز را تنبل کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.