شاهین پرس

زندگی و وصیت نامه‌ی شهید فرهاد هادی زاده

کدخبر: 15120
۱۰ مرداد ۱۳۹۳ در ساعت ۱۰:۳۰ قبل از ظهر

 به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا

زندگی نامه شهید فرهاد هادی زاده

در نهمین روز از شهریور ماه سال ۱۳۴۱ در یک خانواده ی مذهبی و متدیّن کودکی به دنیا آمد که ذخیره ای شود برای مجاهد ت در لشکر اسلام. نامش را فرهاد گذاشتند. آن هنگام که اوّلین شیون خویش را از چشم گشودنش بر عالمی فانی و قفسی تنگ سرداد. پدر با نوای اذان و اقامه آرامش را به او هدیه کرد. گویی آن ترانه ی ربوبی به او ندا داد این دنیا با آن همه سیاهی هایش برای مجاهدان راه خدا تنها ایستگاهی است که زمان توقفش به اندازه ی یک تکبیراست. تومأموریّت داری به یک تغییر و ستاندن حق مظلوم ازکافر.

فرهاد دوران کودکی اش را با محبّت علی و اولادش سپری نمود. مادر بهترین تربیت را برایش برگزید، تربیت با آهنگ محبّت علوی. فرهاد بزرگ تر که شد به مدرسه رفت. دوران ابتدایی و راهنمایی را در شهروزوان (زاد گاهش) سپری کرد و پس از ورودش به دبیرستان مصدق پس از چند سال موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته ی تجربی شد.

باعلاقه ی زیادی که به انقلاب و گفتمان حضرت روح الله داشت راه را پیدا نمود و عَلم اسلام را بر دست گرفت و در راهپیمایی ها و تجمّعات همراه با سایر دوستانش شرکت جست. حرکات مخفیانه ی ضدّ انقلاب ها را به دقّت رصد می نمود. سرانجام دوران ظلم و جور به سرآمد و بساط بی عدالتی و مردم فریبی برچیده گردید.

درهجدهم اردیبهشت ماه سال 61 برای انجام خدمت مقدس سربازی خود را معرفی نمود و در گردان۳۲۵ گروه۳۳ توپخانه ارتش مشغول به خدمت شد. پس از گذراندن دوره های آموزشی در پادگان جی تهران به جبهه های غرب اعزام شد. ۲ سال در منطقه ی کردستان از نفوذ کومله ها و عملیّات های ناجوانمردانه ی آن ها جلوگیری نمود در عملیّات های بیت المقدس، رمضان، محرم، والفجرمقدماتی، والفجر۱و۴نیز افتخار جهاد داشت تا اینکه سرانجام در۱۲ اردیبهشت ماه سال۱۳۶۳ در اثر بمباران شیمیایی جزیره ی مجنون هنگام عملیّات خیبر به لقاءالله پیوست و بهشت برین را ازآن خویش نمود.

پدر و مادرش ۲ روز پس از شهادتش در حالی که چشم به جاده ی انتظار دوخته بودند تا پارة تنشان ازخدمت سربازی باز گردد و این جوان ۲۲ ساله و رعنا را رخت دامادی بپوشانند او را پیچیده در لباس سه رنگ افتخار در آغوش گرفتند و رو به قبله، این سرباز امام زمان را هدیه ای ناقابل خواندند تقدیم به پیشگاه معظم او.این شهید بزرگوار را در کنار دوستان پاک سفر کرده اش به آغوش خاک سپردند تا فرشتگان حجله ی عشق در بهشت اولی برایش بیارآیند.

شهید فرهادهادیزاده بسیاراهل صله ی رحم و شکیبا و صبور بود. همواره گل تبسم بر باغچه ی چهره اش نشسته بود. سعی می کرد به واسطه ی بحث های سیاسی و اعتقادی افراد پیرامون خویش را آگاه سازد. هیچ گاه خود را آلوده به مادّیّات و زرق و برق دنیوی ننمود. از منویّات قلبی اش هرگز با شخصی سخن نگفت و خالصانه پای در رکاب عشق نمود و پر کشید.

                                       روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

 قسمتی از وصیت نامه ی شهید فرهاد هادی زاده 

 از نیرو های حزب الهی و وفادار به انقلاب می خواهم که با وحدت کلمه در تمامی عرصه ها اعم از جبهه وپشت جبهه و تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی با تمام قدرت حضور داشته باشند و این را بدانید که امروز اگرعزتی دارید به برکت خون شهدا دارید و از این عزت خوب پاسداری کنید و از مردم می خواهم که پشت سر رهبر حرکت کنید. باتوکل به خدا انشاءالله بر مشکلات غلبه خواهید کرد.

                                                                                                                                              والسلام

                                                                                                                                        فرهاد هادی زاده

منبع : افلاکیان ، تالیف مهدی روستا