شاهین پرس

بهره برداری از پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر اصفهان در شاهین شهر

کدخبر: 1503
۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ساعت ۱:۲۶ بعد از ظهر

 

A0251849

پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر اصفهان با حضور رییس سازمان امداد و نجات کشور، استانداراصفهان و جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا ، همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ، پایگاه امداد و نجات هوایی هلال احمر اصفهان در شاهین شهر با حضور رئیس سازمان امداد و نجات کشور به بهره برداری رسید.

مظفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور در مراسم افتتاح این پایگاه گفت: پایگاه امداد و نجات هوایی اصفهان هجدهمین پایگاه امداد هوایی کشور است که در زمان حوادث با استفاده از بالگردهای مستقر خود به استان های همجوار خود نیز خدمات امداد هوایی ارائه می کند.

محسن مومنی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با  اشاره به همکاری شرکت ها و مدیریت استان در ایجاد این پایگاه اظهار کرد: این پایگاه با مساحت 86 هکتار  و با یک فروند هلی کوپتر در منطقه هسا شاهین شهر واقع شده است. در آینده نزدیک تعداد هلی کوپترهای  هلال احمر اصفهان افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان جانشین استان تهران در مدیریت بحران است، افزود: این پایگاه باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان و وجود آمار بالای حوادث جاده ای ایجاد شده است.

مدیر کل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره و اضافه کرد: آموزش مقابله با بلایای طبیعی برای همه افراد ضروری است.