۱۶:۵۵ - جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳

شهردار شاهین شهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

شاهین شهر شهری سبز فارغ از آلودگی همراه با زندگی آسان

در آستانه روز شهرداری و دهیاری شهردار شاهین شهر پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گزارشی از برنامه ها و فعالیت‌های در دست اقدام و پیش رو شهرداری در حوزه های فرهنگ و عمران را به شهروندان ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناپیش از خطبه های نماز جمعه این هفته دکترعلی اصغر ذاکری شهردار شاهین شهر به مناسبت روز شهرداری‌ها گزارشی از عملکرد و فعالیت ها و برنامه های پیش روی شهرداری را به نمازگزاران ارائه داد.

دکتر ذاکری در خصوص اهداف و سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر در بازه های زمانی مختلف بیان داشت: نظافت روزانه شهر، نگهداری فضای سبز، صدور پروانه ساخت و اجرای پروژه های عمرانی برنامه های روزانه شهرداری و و تکمیل طرح‌های نیمه تمام سنوات قبل، و با توجه به چشم انداز شهر و در نظرگرفتن رشد جمعیت و مجاورت با کلان شهر اصفهان با نیاز سنجی و تعریف طرح‌های جدید در شهر و همچنین ایجاد شهری سبز فارغ از آلودگی، همراه با زندگی آسان از سیاست کلی شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

شهردار شاهین شهر کاهش آلایندگی در شهر را اولین اولویت شهرداری دانست و افزود: در این راستا با پیگیری های انجام شده توسط شهرداری بخش آلاینده نیروگاه تا رفع آلایندگی با دستور قضایی پلمپ شده است و اجازه فعالیت ندارد.

دکتر ذاکری افزود: تضمین سلامت شهروندان بر دریافت عوارض آلایندگی ارجحیت دارد و شهرداری حاضر نیست در قبال به خطر انداختن سلامت شهروندان نسبت به اخذ عوارض آلایندگی اقدام نماید.

انتقال دامداری های اطراف شهر و کمک 20 میلیارد ریالی به طرح تعویض و مرمت شبکه فرسوده فاضلاب شهراز اقدامات شهرداری درراستای حفظ سلامت و تامین آسایش و رفاه شهروندان می باشد.

شهردار شاهین شهرافزود: با توجه به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به مسئله فرهنگ شهرداری شاهین شهر با مساعدت شورای اسلامی شهر با جدیت در حوزه فرهنگ وارد شده است. که در همین راستا تصویب بودجه پنج میلیارد ریالی جهت برنامه ها و طرح‌های فرهنگی که با مشارکت سازمان‌ها، نهادها، گروه‌های فرهنگی و شهروندان تهیه شده ، تخصیص بودجه ویژه به سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با رشد 200 درصدی ، کمک ده میلیارد ریالی به احداث و تکمیل مساجد شهر ، کمک هفت میلیارد ریالی به ساخت حوزه های علمیه برادران و خواهران در شهر، ازاقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهین شهر در لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب در مسئله فرهنگ بوده است.

دکتر ذاکری با بیان اینکه : 93 پروژه عمرانی با بودجه ای بالغ بر 900 میلیارد ریال و با اولویت توجه به حاشیه شهر و محله های کمتر توسعه یافته در حوزه عمران شهرداری شاهین شهر می باشد افزود:  با توجه به این نکته 70 درصد تردد شمال – جنوب کشور از ضلع شرقی شاهین شهر صورت می گیرد، احداث کمپینگ گردشگری در این بخش درحد فاصل پل شهید سلیمان خاطر ( پل هسا ) تا پل شهدای گرگاب شامل تفرجگاه ، هتل و بخش های خدماتی و تجاری به طول بیش از هفت کیلومتر در دستور کار قرار دارد.
همچنین احداث بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس برای ارج نهادن به هشت سال دفاع مقدس ، ایجاد میدان سمبلیک ، آغاز عملیات مترو شاهین شهر به اصفهان ، احداث میدان میوه و تره بار شمال اصفهان ، ایجاد سیتی سنتر بزرگ اصفهان و ایجاد شهرک کارگاهی مشاغل شهری از دیگر پروژه های بزرگ عمرانی شهرداری شاهین شهر می باشد.

شهردار شاهین شهرافتتاح بزرگترین کتابخانه استان در شاهین شهر، افتتاح فرهنگسرای گلدیس ، افتتاح دو ورزشگاه ، اتمام عملیات مرمت و بازسازی بلوار امام علی (ع) واحداث بلوار فرهنگ را از جمله برنامه های شهرداری در هفته دولت خبر داد.

دکتر ذاکری ضمن قدر دانی از همکاری شهروندان در داشتن شهری زیبا موفقیت شهرداری شاهین شهر را مدیون توجه استانداری اصفهان به این شهر، حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، همدلی و همفکری امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و تلاش شبانه روزی معاونان ، مدیران عامل سازمان های وابسته و تک تک پرسنل خدوم شهرداری و همراهی شهروندان فهیم شاهین شهر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.