۱۹:۰۲ - شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

ارتقا فرهنگ جامعه با مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی میسر می‌شود

با مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم به ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ غنی اسلامی در جامعه کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامحمدرضا پرورش دبیر انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید و  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه جایگاه فرهنگ و ارتقای آن با مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی میسر می‌شود، اظهار کرد: باید با استفاده از روش‌های نوین ارتباطی مانند کتابخانه‌های دیجیتالی و کتابخانه‌های صوتی مردم را به سمت کتاب و کتاب‌خوانی علاقمند کنیم.

پرورش با تاکید بر ضرورت کتاب و کتاب خوانی گفت: کتاب ها باید در راستای نیاز روز اقشار مختلف جامعه منتشر شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت :  نیاز کتابخانه‌ها به زیباسازی و رنگ آمیزی و  تأسیس و راه اندازی کتابخانه‌ها  تخصصی در مناطق دور از مرکز شهرستان  از جمله نیازهای کتابخانه‌های عمومی شهرستان است.

وی افزود : فرماندارشاهین شهر و میمه پس از بازدید کتابخانه عمومی شهید دستغیب شاهین شهر درباره نیازهای کتابخانه و تاکید بر زیباسازی فضای بیرونی کتابخانه، با شهردار شاهین شهر مذاکراتی انجام داده و پیگیری هرچه سریعتر امور عمرانی کتابخانه را از سوی شهرداری خواستار شدند.

پرورش  با اشاره به این که کتاب باید در سبد مخارج خانواده‌ها قرار گیرد، تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه کتاب باید هرماه مبلغی از مخارج خانواده به خرید کتاب اختصاص پیدا کند.

دبیر انجمن و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان  به افزایش سهم مطالعه در افراد پرداخت و تاکید کرد: با مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم به ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ غنی اسلامی در جامعه کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.