۰۸:۳۱ - چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

ستاره‌ای از آسمان شهرستان؛

زندگی و وصیت نامه ی شهید قربانعلی نقیان

شهید بزرگوار تهذیب را با تحصیل خویش آمیخته بود و همین نیز او را به عنوان سمبل در میان دوستان، آشنایان و اقوام قرار داده بود.

 پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا

در شانزدهمین روز از بهار سال ۴۱ هجری شمسی فرزندی پاک در خانواده ای متدیّن پا به عرصه گیتی نهاد. و بزم بهاریان را شور و حال بخشید. پدرش نامش را قربانعلی انتخاب کرد تا فدایی راه و مکتب علوی گردد.

قربانعلی با تعالیم نبوی و مکتب اهل بیت بزرگ شد و پس از سپری نمودن دوران کودکی وارد عرصه علم گردید. دوران ابتدایی و راهنمایی را با بالاترین نمرات گذراند به گونه ای که در هر یک از مقاطع جزو افراد ممتاز و برتر بود.

در زمانی که تب انقلاب شدت گرفته بود با سایر دوستانش تصمیم گرفتند که مدرسه را ترک کنند و به خیابانها بیایند و علیه رژیم خونخوار شعار دهند. تلاش ها و مجاهدتهای شبانه روزی آنها سرانجام در بهمن ماه سال ۵۷ به ثمرنشست و قربانعلی شیرینی حرکت انقلابی خویش را چشید.

قربانعلی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته علوم تجربی در سال ۱۳۶۰ سراسیمه خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی نمود. تا از این طریق خود را به فریضه جهاد در راه خدا برساند و از قافله عاشقان سالار شهیدان عقب نماند. پس از طی نمودن دوران آموزشی در کرمان به جبهۀ خوزستان روانه شد و در لشکر ۹۲ زرهی اهواز مستقر گردید.

امّا قربانعلی آرام نگرفت او بی تاب شهادت بود و در دلش غوغای وصال موج می زد تا سرانجام در سحرگاه ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ مرحله سوم عملیّات بیت المقدس و در نزدیکی های خرمشهر علیرغم ایستادگی های مردانه و پیشروی های دلاورانه، روح بلند و ملکوتیش تا بی نهایت پر کشید و در عرش خدا آرام گرفت.

شهید قربانعلی نقیان شخصیّتی مدبّر و بصیر بود تا آنجا که وی محور خانواده و بستگاه محسوب می شد. حتّی پدرش در اکثر امور با او مشورت می نمود و راهنمایی می طلبید. شهید بزرگوار تهذیب را با تحصیل خویش آمیخته بود و همین نیز او را به عنوان سمبل در میان دوستان، آشنایان و اقوام قرار داده بود. پیکر پاک و مطهّر شهید پس از گذشت ۵ روز بعد از شهادتش در روز جمعه بر دستان مردم غیور شهر وزوان تشییع و در کنار دوستان شهیدش به خاک سپرده شد.

 روحش شاد و راهش پر رهرو باد

.

ای عزیز! ایمان به خدا بیاور تا از نفاق و دو رویی در امان باشی. محبّت را به اهل بیت(علیهم السلام) افزون دار تا از نار برهی و دوستت را حسین قرار بده تا به دوستی حسین برسی.

ای دوست! بدان که پیشرفت انسان از راه نافله باشد اگر خواهان ترقی می باشی نوافل را به جای آر. در رأس تمام آنها نماز شب و بعد زیارت ائمه ی معصومین(علیهم السلام) و در مقام بعد زیارت عاشورا بخوان تا حق را آن گونه که هست ببینی.

                                                                                                                                              والسلام

                                                                                                                                                قربانعلی نقیان

منبع :

کتاب شهدای وزوان 

 کتاب افلاکیان تالیف مهدی روستا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.