۱۰:۰۰ - پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

آیت الله ناصری:

انسان باید با خدا رفیق باشد/ عکس

مؤمنین شاکر خدا هستند، یعنی نعمت­های خدا را در نظر می آورند از او تشکر می­کنند. و خدا هم از ما تشکر می­کند تشکر خدا به این است که نعمتت را اضافه می ­کند….

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“؛ آقا خداوند سریع الرضاست،‌ زود می ­بخشد و زود آشتی می­ کند. به کسی غیر خودش نگو، ‌در میان شب ۲ رکعت نماز بخوان از خدا عذر خواهی کن­، ‌توبه کن. تمام گناهانت را نابود می­ کند بلکه گناهان را تبدیل به حسنه می­ کند. خدای به این مهربانی را سزاوار رفاقت است. خدا دوست خوبی است.

از امیر­المؤمنین(علیه السلام) ­روایتی به این مضمون داریم: ‌مؤمنین شاکر خدا هستند، یعنی نعمت­های خدا را در نظر می آورند از او تشکر می­ کنند. و خدا هم از ما تشکر می­ کند تشکر خدا به این است که نعمتت را اضافه می­ کند .

شکر هر چیزی به حسب خودش است، شکر چشم تنها به گفتن الحمدُالله نیست بلکه شکرش این است که به آنجا که مولا راضی است نگاه کنی و به جایی که خدا رضایت ندارد نگاه نکنی. و هم چنین گوش. شکر عقاید را آقا بجا بیاورید، ‌در روایت است روزی حضرت عیسی(علیه السلام) در راه رسیدند به فردی که خیلی بیمار بود، ‌و دائماً می­ گفت: خدایا از نعمت­هایی که به من دادی و به بقیه مردم ندادی تشکر می­ کنم ،‌ حضرت عیسی(علیه السلام) گفت:‌خدا کدام نعمت را به تو داده که این چنین شکر او را بجا می­ آوری­؟ و او گفت : به من ایمان راسخ داده است، ‌این بیماریها مهم نیست!

sarir500_07005107

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.